Tanie długopisy z nadrukiem - dziś to reklama. A jaka jest ich historia?

Pomimo, rozumieć mogło

Współcześnie takie narzędzie, jak długopis znane jest chyba każdemu i powszechnie stosowane. I choć zdawać by się mogło, że istnieje on odkąd tylko pamiętamy, warto zaznaczyć, że jest to stosunkowo nowy wynalazek naszej cywilizacji.

Pierwszy patent na długopis uzyskał w 1888 roku John L. Loud. Było to pióro z obracającą się stalową kulką.Pierwszy użyteczny model długopisu opracował Laszlo Biro - węgierski wydawca gazet. Zauważył on, że atrament stosowany do drukowania gazet schnie szybko, nie pozostawiając przy tym smug. Razem z bratem, który był chemikiem opracował nowy rodzaj pióra, wypełniając go szybkoschnącym tuszem. 15 czerwca 1938 roku otrzymali brytyjski patent na długopis.

Pierwsze pióra kulkowe handlu zjawiły 1945

Pierwsza produkcja długopisów na masową skalę była realizowana podczas II wojny światowej, na potrzeby pilotów alianckich. Pierwsze długopisy w sprzedaży pojawiły się w 1945 roku i były bardzo drogie. W 1953 r. we Francji pojawiły się pierwsze długopisy jednorazowe, skonstruowane przez firmę barona Bica - do dziś dnia najbardziej popularne.W Polsce natomiast pierwsze długopisy pojawiły się w 1950 r., stanowiły rzadkość, stąd też ich cena była niezwykle wysoka.

Co ciekawe- aktualne pisaki pełni

Dziś spotykamy się z coraz to nowszymi modelami długopisów. Ceny są różnorodne, różna jest jakość długopisów. Co ciekawe- dzisiejsze długopisy nie pełni jedynie funkcji piśmienniczych. Wykorzystywane są często do działań marketingowych, a doskonałym tego przykładem są tanie długopisy z nadrukiem - skuteczny sposób dotarcia do rzeszy potencjalnych klientów, którym chcemy zaoferować nasze produkty i usługi.