Każda firma szuka sposobów na dotarcie do swojego klienta. Działając na małym, lokalnym rynku wystarczą czasami drobne upominki dla klientów, gadżety, które pozwolą marce na zaistnienie w świadomości klienta. Czasem zresztą nie potrzeba wcale przemyślanych i skomplikowanych kampanii promocyjnych by zjednać sobie przychylność potencjalnego klienta i zostać przez niego zapamiętanym.
Jednym ze sprawdzonych gadżetów reklamowych są bez wątpienia długopisy reklamowe. Niewielki koszt ich przygotowania, bo wystarczy zakupić długopisy i wykonać na nich nadruk z logo lub nazwą firmy, to dodatkowy atut. Klienci z kolei lubią być obdarowywani upominkami, niektórzy nawet je kolekcjonują. Jest to łatwy sposób na budowanie tożsamości firmy.
Istnieją również inne sposoby i formy reklamy. Jako gadżety często wykorzystuje się kubki, zapalniczki, breloki. Można więc zauważyć, że są to przedmioty, po które dość często sięgamy w ciągu dnia. Firmy często decydują się również na drukowanie kalendarzy ze swoim logo czy nazwą. To również bardzo dobry sposób na zaistnienie w świadomości klienta.
Zapalniczka, kalendarz czy długopis to przykłady upominków nie wymagających zbyt wielkich kosztów finansowych. Czym innym będzie już reklama w mediach. Tego typu przedsięwzięcie wymaga sporych kosztów finansowania oraz odpowiedniego przygotowania kampanii. Zwykle zleca się to odpowiedniej firmie. Inną formą reklamy jest zorganizowanie konkursu z nagrodami. Tu mogą się przydać długopisy reklamowe i inne mniejsze gadżety - jako właśnie drobne upominki. Większym problemem może się okazać promocja samego konkursu i to zadanie może być o wiele kosztowniejsze niż same nagrody konkursowe.